Pálfi Éva: MARKETING NŐI CÉLPIACRA – Mindenki Nőknek ad el! [ KÖNYV ]

A női fogyasztók hatalmas vásárlóerőt és befolyást jelentenek, ezért az ő bizalmuk elnyerése óriási jelentőséggel bír. Többé ne úgy gondolj a hölgyekre, mint egy piaci résre, egy szegmentálható csoportra, ők ma már a családi kassza fő döntéshozói és imádnak vásárolni!
Ma, amikor mindent perszonalizálunk elengedhetetlen, hogy figyelembe vegyük: A női célcsoport mást vár el a hirdetőktől, mint az eddig használt maszkulin marketingkommunikáció. És ez jó, tudd meg hogyan!

Bruttó

5 890 Ft

Leírás

A vásárlók 85%-a NŐ

Milyen szempontok befolyásolják a fogyasztókat?

34% ár-érték szerint mérlegel
26% ugrik az árakciós cetlikre
26% kényelme szerint dönt

Releváns tartalmakra vágynak a nők, valódi értékajánlatokra és figyelemre, legyen szó egy eladóval való beszélgetésre, vagy termékfejlesztésre, szívesen osztják meg tapasztalataikat, igényeiket. Felfigyelnek az érzelmekkel kommunikáló márkákra, ám azonnal kiszúrják, ha az már manipulatív marketinggel próbálja őket becsapni. Egy vásárlás nekik örömöt szerez, főképp, ha közben kapcsolatokat építhetnek, segíthetnek másoknak.

Mire költenek a nők?

93% gyógyszerek
93% élelmiszer
89% bankszámlák
65% új autó
92% utazás
66% digitális eszközök
91% új otthon

Az infláció miatt elszabadult árak, bérfeszültség, munkaerőhiány okozza a legnagyobb problémákat most a cégeknek. Sokan felismerték már, hogy nem jönnek azok az eredmények, amik eddig; félnek előre tervezni, a kiadások pedig egyre csak nőnek. A gyártók nem tudják mit kezdjenek az árazással, kommunikációval, munkatársakkal, partnerekkel, és van ennél komolyabb probléma is:
alapanyaghiány, melyből a termékek előállítása is akadozik.

Drasztikusan visszaesett a MÁRKAHŰSÉG

Mégis hogyan lehetne ilyen piaci környezetben brandet építeni, reklámozni és azt sugallni a rajongók felé, hogy nálunk biztonságban van?

Véleményem szerint soha nem volt ennyire fontos a márkákba vetett bizalom ereje. A pandémia és most a háború igencsak átalakította a fogyasztói szokásokat, ez élesen látszik a statisztikákon is. 2017-ben 56% volt a brand bizalom Magyarországon (összehasonlításképpen Amerikában 33%, Ázsiában 81%, Nyugat-Európában 32%, Kelet-Európában 45%, Afrikában 79%), mára viszont mindössze 15%-ra zsugorodott ez az adat (világátlag 8%).
Idehaza a háztartási cikkek, kozmetikumok, élelmiszerek esetében tapasztalható stabilabb márkahűség, ám egy helyi vállalkozás, hazai termék már könnyen próbára csábíthatja a hölgyeket, pláne ha a cégvezetőkkel közvetlen kapcsolatokat alakíthat ki. A fenti adatokból következik, hogy a vásárlók igényei, a piaci környezet és a lehetőségek folyamatosan változnak, ezért azok a cégek lesznek sikeresek, akik folyamatosan kapcsolatban állnak vevőikkel, tudják mire vágynak, odafigyelnek rájuk, így ügyfeleik elégedettek.

 

A NŐK CSALÓDOTTAK, 91% úgy érzi nem értik meg őket

Hogy vannak a magyar nők?

Az elmúlt pár évben nagyon elfáradtak, komoly mentális terhet jelentett nekik a home office, hiszen helyt kellett állniuk mint anya, mint karriert építő nő és mint feleség, társ is. Magyarországon az egyedülállók 68%-a nő, ez az adat Európában a másodig legmagasabb szám, ráadásul 41% egyedül is neveli gyermekét, így ők egyedüli döntéshozónak számítanak a háztartásokban.

2021-ben egy átfogó B2W piackutatásban megkérdeztük őket, hogyan érzik a hölgyek magukat, a válaszok pedig döbbenetesek voltak.

3273 fő (kizárólag magyar nő) válaszaiból kiderült, hogy 76% rosszul élte meg a változásokat, 14% depressziós tüneteket is tapasztalt magán. A nők 91%-a úgy érzi, hogy a hirdetők nem értik meg őket, nem úgy szólnak hozzájuk, ahogy arra vágynának. A B2W szerepe óriási, az okos marketingkommunikációnak társadalmi haszna van.
Hiszem, hogy a jövőben a hölgyek edukáltabbak, egészségesebbek és kiegyensúlyozottabbak lehetnek, akiket megbecsülnek otthon a családban, a munkában és minden közösségben egyaránt. Nagy felelősségünk van ebben nekünk cégeknek és reklámszakembereknek, de múlik rajta márkánk sikere is.
Ha felelősséget vállalunk, biztonságot és élményt teremtünk, visszatérő hálás női vevőink lesznek, akik továbbajánlanak minket a jövőben is.

Hogyan lehet hatékonyan nőknek eladni?

Mások vagyunk nők és férfiak, innentől kezdve másképp döntünk, választunk, bízunk meg egy adott termékben. Amíg a férfiak a statisztikákra meg a teljesítményre kíváncsiak, addig a nőket az érdekli, hogy milyen előnyökkel jár egy termék, mitől biztonságos, kényelmes. Mi nők gyorsan kiszimatoljuk a valódiságot, nem szeretjük, ha becsapnak minket. A férfiak egy vásárlás során feladatokat tudnak le, nekik sokat jelentenek a statisztikák, eredmények. Mi órákig bolyogunk a plázákban, közben kapcsolatokat építünk, jól érezzük magunkat. Az a cél, hogy releváns tartalmat adjunk a nőknek, élménnyé tegyük számukra a vásárlást. A „Vedd meg!” hozzáállás ma már nem működik. Akkor tud sikeres lenni egy cég, ha olyan tartalmakat készít, amelyért hálásak, elkötelezettek a vevők. Persze figyelembe kell venni a korból, stílusból, élethelyzetből adódó különbségeket is.


A B2W-t a Magyar Marketing Szövetség is díjazta 6 gyémánt díjjal, mára a B2W Marketing egyetemi tananyag. Pálfi Éva oktatja a Metropolitan Egyetem mesterképzésén, végzett marketingeseknek.
A Magyar Marketing Szövetség Női Marketing Tagozatának alapító elnöke Pálfi Éva.

 

Mit mondtak azok, akik már olvasták a könyvet?

Cégvezetőként akkor vagy sikeres, ha egy prosperáló vállalkozást vezetsz. Nem teheted meg, hogy elmégy a tények mellett, mert ragaszkodsz az eddigi stratégiádhoz. A legnagyobb kihívást mindig az jelenti, hogy ki dönt a terméked vagy szolgáltatásod megvásárlásáról. Teljesen mindegy, hogy milyen iparágban, vagy szektorban működik ez a vállalkozás. Lehet, hogy egyedül vagy a cégedben vagy éppen egy többmilliárdos vállalkozást vezetsz, ez a könyv mindenképpen neked szól. Ha eddig nem kommunikáltál a nőkkel, mint a legfontosabb vevőiddel, akkor itt az idő elkezdeni.
Ez egy rendkívül progresszív könyv. Szembesít a valósággal és irányt mutat, hogy mit kell csinálnod, hogy eredményes legyél. Pálfi Éva – a női marketing dedikált szakértője – alapjaiban forgatja fel az értékesítésről, a marketingről és a célcsoportodról eddig megváltoztathatatlannak hitt „igazságokat”. Figyelj oda minden szavára, mert felelős vagy a vállalkozásodért és annak sikeréért
.” Piros Attila, a Saint-Gobain Hungary vezérigazgatója


Pálfi Éva szakmai sikerét mutatja, hogy a B2W marketing egyetemi tananyag lett, és már 6 MMSZ Gyémánt díja is van b2w projektjeivel. Éva megragadóan és élvezetesen mutatja be a nőknek szóló marketing alapelveit, nem csoda, hogy a korábbi könyvei is kötelező olvasmánnyá váltak. Papp-Váry Árpád, a Magyar Marketing Szövetség alelnöke

Végre egy olyan megközelítése a női fogyasztónak, ami túlmutat a megszokott B2C/B2B kategóriákon, és segít megérteni a nőkkel kapcsolatos kommunikáció, értékesítés, termékfejlesztés specialitásait. Gratulálok Évi az új B2W fogalom megteremtéséhez, és köszönöm a női fogyasztók nevében is”  Nyirő Réka, marketing stratéga, MFP vezetője

15 éve kommunikálok női cégvezetőként, nőknek. Hihetetlen, de ez a könyv végre megmutatta, hogy mitől egyedi a hangom.
Az egész könyv egyetlen nagy AHA-élmény. Azonnal használható tippeket kaptam arra, hogy mire érdemes még jobban ráerősítenem, és már tudom, hogy amit eddig ösztönösen kerültem, azt mostantól tudatosan kerülnöm kell. Szóval, ez a könyv akkor is kell neked, ha úgy érzed, hogy mindent jól csinálsz! Ráadásul nőként ebben a könyvben magadra ismersz majd. Az összes arcodra! Férfiként pedig ne is tedd le a könyvet, most azonnal kezdd el olvasni! Azoknak a férfiaknak különösen ajánlom, akik szeretnének egy kulcsot a női vevőik pénztárcájához, hosszú távú hűségéhez, és Facebook falához. Sőt, azoknak is, akik még nem tudják, mit vegyenek Valentin napra a párjuknak. Érezhető a masszív kutatómunka a könyv mögött, de Pálfi Évinek valahogy mégis szeretettel, gondoskodóan, és vizuális élményként sikerül mindezt átadnia. Zseniálisan megfogta a témát! Kérem a versenytársaimat, hogy ne vegyék meg a könyvet! Túl sok titkot fed fel ugyanis.
Szalai Gabriella, az elfoglalt felnőttek nyelvtanulástanára, Év Marketingese

 

Miért higgy nekem?

1998-ban (25 éve) kezdtem pályámat kreatív igazgatóként hazai piacvezető cégeknél, reklámügynökségeknél és rengeteg olyan multi és kkv céggel dolgoztam (amerikai, német és hazai), akik nőknek adtak el. Pontosan tudom mire vágynak a női vásárlók és mára igazi küldetésemmé vált ezt a tudást átadni más szakembereknek is.

  • 2018 januárjában alapítottam meg a B2W Kommunikációt, fél évre rá már megtartottuk a Lurdyban az első B2W Fesztivált (alig 3 hetünk volt meghirdetni), aznap 672-en regisztráltak be
  • 2019-ben 1000 fősre nőtt a rendezvényünk s a B2W Fesztivál elnyerte a Magyar Marketing Szövetség MARKETING GYÉMÁNT díját
  • 2020-ban egyetemi tananyag lett a B2W Marketing, a Metropolitan Egyetem mesterképzőseinek tanítom – ez egy hatalmas szakmai elismerés, gondolj bele, hogy a B2W egy teljesen új, folyamatosan fejlődő irányzat, nekem pedig megtiszteltetés, hogy amit megalkottam önálló lábra állt. A B2W Akadémia 2020-ban elnyerte a Magyar Marketing Szövetség MARKETING GYÉMÁNT díját
  • 2021-ben a szigorítások miatt élőben 200 fővel, ONLINE pedig közel 5000 (!) fővel tudtuk megtartani a B2W Fesztivált. 2 napos volt a tavalyi, az első élő nap a prémium színvonalt képviselte, a második nap pedig minden várakozást felülmúlt online! Bevallom most is dolgozunk rajta, hogy legyen online nap, mert szerintem ki fogjuk nőni a hazai rendezvényközpontokat ;)
  • 2022 is rengeteg változást, komoly üzleti akadályokat hozott a cégek, gyártók életébe, így nem véletlenül választottuk témának a folyamatos stabil fejlődést, ehhez pedig a legjobb, legsikeresebb hazai szakértőket hívom el, hogy ismét egy hatalmasat lépjünk előre
  • 2023-ban a szakma legrangosabb díját kaptuk meg, a 6. Gyémánt Díjat Társadalmi Szerepvállalásért a Magyar Marketing Szövetségtől. Hatalmas elismerés, hogy átvehettem a Szakmai Elit “ÉV EMBERE” Nagydíját.
  • Megtisztelő, hogy a Magyar Marketing Szövetség Női Marketing Tagozatának elnökeként folytathatom B2W munkámat a legmagasabb szinten.

 

Fontosnak tartom, hogy a jövőben mindenki, MINDENKI több pénzt keressen és jobb legyen az élete. Stratégia, innováció, digitalizáció, stílus, cégvezetés témák biztosan lesznek, ahogy fontos a Te jóléted is! Aki ismer tudja rólam, hogy hiszek abban, hogy mind a magánélet, mind pedig a munkánk sikeres kell, hogy legyen, ugyanis ha csak az egyikre adhatnánk csillagos ötöst, a másikra pedig elégtelent, annak bizony közepes az átlaga.
Az igazi boldogság viszont akkor teljes, ha sikeres vagy mindkettőben. Szárnyalni fogsz, rajongóid pedig azt látják majd, hogy boldog is vagy!

Sok sikert kívánok!

 

Pálfi Éva
B2W alapító, női marketing szakértő, brand stratéga,
a Magyar Marketing Szövetség Női Marketing Tagozatának elnöke,
a Metropolitan Egyetem B2W Marketing oktatója Marketing Mesterszakon

Van egy víziónk:

A B2W® kiáll a nőkre célzó tudatos, őszinte, egyenes marketingkommunikáció mellett, ezért arra törekszik, hogy a nőket és a nőkre célzó cégeket tudásanyagokkal, és a jövőt alakító példaértékű szakemberekkel segítse. Kérlek csatlakozz támogatóként is, mi pedig rengeteg extra megjelenést biztosítunk brandednek prémium közösségünkben.

 

Szerző Pálfi Éva
Könyv címe Marketing Női Célpiacra / Mindenki Nőknek ad el!
ISBN 978-615-01-6411-3
© 1998-2022 Pálfi Éva – Minden jog fenntartva!
Kiadó B2W Kft.
Megjelenés 2022. október 27.
Oldalszám 144 oldal

Kapcsolódó termékek

Ha szerinted másoknak is érdekes lehet, oszd meg!